Proiect EUREGA

Eurega pentru site

Echipa de proiect – EUREGA Interreg Europe ajunge la Kuopio pentru schimb de experiență

Sibiu 27 iunie 2019 – Echipa de proiect EUREGA Interreg Europe a Consiliului Județean Sibiu alături de patru din partenerii care fac parte din proiect s-au deplasat săptămâna trecută la Kuopio, în Finlanda la cea de-a treia vizită de schimb de experiență găzduită de ProAgria Pohjois-Savo. La întâlnire au participat delegați din cele șapte regiuni europene partenere, din care face parte si echipa de proiect din Sibiu. Echipa care a reprezentat județul nostru a fost formată din: Doris Banciu – Consiliul Județean Sibiu – Manager Proiect – EUREGA Interreg Europe, Cristian Cismaru – consultat tehnic pe proiect, Ana Lazăr – Manager produs “Mic dejun sibian” – Asociația Județeană de Turism Sibiu, Cornelia Popa – cadru didactic Colegiul Tehnic Terezianum și Mihaela Gherghel – Muzeograf CNM ASTRA.

“In contextul unei dezvoltări strategice a județului Sibiu pe partea de gastronomie, proiectul EUREGA Interreg Europe este pentru noi o oportunitate de a avea acces la experiențe și know how deja validat de ceilalți parteneri. De asemenea, și județul nostru a contribuit substanțial cu experiențe si bune practici în cadrul proiectului, care cu siguranță vor sta la baza dezvoltării unor strategii care să influențeze politicile în domeniu. Obiectivul principal pentru județul Sibiu este de a crea toată infrastructura necesară pentru a proteja și stimula gastronomia ca parte din patrimoniul cultural, urmând să includem și să recunoaștem alimentația și gastronomia la nivelul politicilor locale și regionale în scopul unei creșteri economice în acest sector“, a declarat Daniela Cîmpean – președinta Consiliului Județean Sibiu.

Scopul vizitei a fost colectarea și diseminarea bunelor practici din partea tuturor partenerilor în domeniul gastronomiei, sănătății și educației în vederea schimbării politicilor privind consumul de produse alimentare locale,  cât  și dezvoltarea unor inițiative care să valorifice produsele alimentare locale ca mijloc de a asigura și promova un stil de viață sănătos.

Tema principală a vizitei a fost gastronomia și sănătatea, astfel, cei 25 de participanți, parteneri EUREGA Interreg Europe împreună cu invitații lor au luat parte la un program de trei zile în care partenerii din regiunea Kuopio au prezentat cele mai importante initiative, dar și know-how-ul regiunii, care s-a bazat pe doua subiecte: dieta Nordică și prânzul gratuit în școala finlandeză. Studiile de caz au inclus cercetările efectuate în regiune cu privire la noua tendință gastronomică (Future Food Unit din Universitatea de Științe, Savonia), cercetarea și cultivarea fructelor de pădure (Universitatea din Finlanda de Est), dieta nordică în comparație cu modul obișnuit de alimentație al finlandezilor (Universitatea din Finlanda de Est).

În cadrul sesiunilor de schimb de experiență tematică a fost prezentat și proiectul Asociației Județene de Turism Sibiu “Mic dejun Sibian” care vizează introducerea unor produse sănătoase locale în meniul de mic dejun al restaurantelor locale și al facilităților de cazare, de asemenea au mai fost prezentate și un proiect cu privire la sănătate din regiunea Brabantul de Nord care a reușit să influențeze obiceiurile alimentare ale cetățenilor pentru a preveni bolile legate de nutriție, precum și inițiativele derulate și implentate în Irlanda care încurajează oamenii să mănânce sănătos și să ducă o viață mai sănătoasă. 

 

Despre proiectul EUREGA Interreg Europe

Proiectul EUREGA Interreg Europe se bazează pe o lungă colaborare a regiunilor dedicată prezervării și valorizării tradițiilor gastronomice proprii și astfel dezvoltării comunităților acestora. Din proiect fac parte nouă parteneri care sunt membri ai Platformei ERG (European Region of Gastronomy Platform – ERG Platform) și care au găzduit sau vor găzdui în curând în regiunea lor un anumit an dedicat gastronomiei. Ideea proiectului a apărut din această colaborare, deoarece finanțarea prin Interreg Europe ar putea oferi un imbold și un instrument care până în prezent lipsea, pentru a permite includerea hranei și a gastronomiei în strategii și politici, ca parte a unui efort de dezvoltare integrat, bazat pe oferta locală. EUREGA Interreg Europe a fost creat pentru a accelera, a spori și a asigura recunoașterea și includerea produselor alimentare și gastronomiei în strategii și politici de la nivel regional, național și, eventual, european, referitoare la patrimoniul cultural, dezvoltarea economică, turismul, ocuparea forței de muncă și educația.

Mai multe detalii cu privire la proiectul EUREGA Interreg Europe regăsiți aici:

http://www.cjsibiu.ro/proiecte/eurega-2/

EUREGA Kuopio Finlanda (5) EUREGA Kuopio Finlanda (14) EUREGA Kuopio Finlanda (47)

 
 
EUREGA 1st Interregional meeting and Interregional exchange visit Sibiu, 12 – 14 February 2019
1
In the timeframe 11- 14 February, Sibiu County Council hosted the first interregional exchange visit  in the EUREGA project which brought together partners from 9 European regions to present best practices in the area of gastronomy, with a focus on linking urban and rural, that can inspire improvements in crosssector public policy at regional and European level. Throughout the visit, methodological guidance was ensured by the International Institute for Gastronomy, Culture, Arts and Tourism (IGCAT), while the regional authority of Hertogenbosch, Netherlands, responsible for project management, kept all partners informed on project implementation rules and compliance with EU regulations.  Monday, 11 February 2019 Participants from 8 partner regions arrived in Sibiu city throughout the day on 11th of February. Diane Dodd and Edith Szivas from IGCAT meet with EUREGA team of PP7 to offer support as advisory partner for the upcoming activities. Bus transfer of participants to Cârța and Arpașu de Sus, continuing via cable car from Bâlea Cascadă to Bâlea Lac was organized. A welcoming session and dinner took place in Bâlea Lac.  Tuesday, 12 February 2019 The day started in Bâlea Lac, with an introduction of the new project manager Sjef de Pont, from Municipality of Den Bosch as well as of new project partner members and stakeholders, followed by an overview of the agenda. The knowledge exchange session of the identified good practices started with a presentation by project partner 8 from Hajdu-Bihar County in Hungary on the Apple Orchid Experience of Bold Agro that combines the production of DER juice – an entirely natural product- with educational activities for children who learn about modern agriculture, with the vision to help local people in sustainable growing of local products. The apple orchid in Derecske has been open to the pubic since 2015.  Since then it has expanded its educational activities, introduced a modern fine dining restaurant and built a shop to sell local food gifts. A new event hall was opened in 2016 and the orchid currently receives around 6,000 visitors a year. This project retains and shares food heritage and food culture with guests as well as promotes sustainable agriculture. 30 new workplaces have been created by diversification of activities, while maintain a core sustainable and agricultural business.
Project partner 6, the Development Agency of South Aegean Region and their stakeholder presented the experience of natural farming and medicinal herbs under the motto „Let food be your medicine and vice versa”. DM Natural Farming Rhodes is the first farm of natural cultivation of
aromatic and medicinal herbs in the island of Rhodes. It all began in 2014 when the owner started cultivating organic seeds in his farm without the use of machinery or fertilizers. DM Natural Farming Rhodes is the first company in the pharmaceutical herbs sector that started production with this environmentally friendly method and today they cultivate 20 different types of herbs. During the last years, DM Natural Farming has been involved in educational activities, such as accepting visits from local schools and teaching students about the local herbs and the natural method of cultivation.
The representatives of project partner 4, the Regional Government of Catalonia presented „Welcome to the farm: lessons learnt” – an initiative focused on designing events promoting a complex and positive farm experience for city dwellers. Welcome to the Farm (Benvinguts a Pagès) is a yearly initiative that has three aims:
1. a) to reconnect rural and urban life,
2. b) to promote the sale of farm products direct to the public and incentivize commercial sales to restaurants and accommodation in the area and, 3. c) encourage fun and educational visits not just for foodies but also for families. The overall experience include also joining complementary activities related to the agri-food sector as well as special menus at restaurants and accommodation in surrounding areas. The project is now in its fourth year (with the next edition planned for 1-2 June 2019) and each year both farm participation and visits are increasing. It is seen as an innovative collaboration between Agriculture and Tourism. Leaning points will focus on how farms were encouraged to open their doors and what training, support materials and budget were needed. The presentation will look then at what challenges are generated in developing a relationship between producers, restaurants and accommodation. On the topic Restaurants creating long-term partnerships with regional growers, the representatives of partner 5, Northern and Western Regional Assembly in Ireland presented a good practice example related to linking urban and rural Galway have a number of unique restaurants that have either purchased their own farm in order to grow produce and connect with the land of our region OR have partnered with a grower to ensure the long-term viability of supply chains and their businesses. We will show a snapshot of the partnership of Loam restaurant with Leaf & Root farm in Loughrea, who are interdependent and share the associated business risk in order to bring the best produce to the table. Partnerships and respect along the supply chain can benefit all. Open group discussions followed, and participants had the chance to comment and to share their views about the practices presented.
In Avrig, the participants had the chance to meet the 4 artizan beer producers from Sibiu county that were brought togethr by the program Sibiu European Region of Gastronomy 2019 in a form of association that allowed for inclusion in the LIDL Sibiu weeks program, as well as to taste the local beer. The marketing responsible from LIDL was present to answer questions related to promoting local producers. The next session presented the experience of local association APILIFE in promoting awareness about the use of bee products for health and nutrition and in production. Dr. Gabriela Dostețan Abălaru emphasized that there is an urgent need to protect bees and partners were asked to explore initiatives happening in their own regions and to share these as well as think about actions that the EUREGA project and ERG Platform could promote as a joint initiative. Some ideas of public policy mentioned were: creating protected area for bees, having local authorities support planting of tree species that are favorable for bees. 
The participants were invited in the evening to attend the launching event of Sibiu European Region of Gastronomy 2019.
 Wednesday, 13 February  The day started at Sibiu County Council. The region North Brabant 2018 presented ZTLO, committed to accompany farmers further to develop distinctive products, that fit the needs of customers (healthy and Sustainable). Farmer’s need to innovate but don’t know how and the initiative helped with knowledge on changing the product, the packaging, the amounts, the storytelling, the design and/or the distributions methods.  Partners from Kuopio presented Reko (local food sales and distribution model), which facilitates consumers to buy local products direct from local producers. The REKO model uses Facebook communication and is used by local producers to inform consumers about products and by consumers to order fresh products. The producer delivers to an agreed pick-up point. Consumer feedback has been positive as they see value in meeting the producer and buying local, fresh produce without delay in the distribution chain. What would be needed to further the B2C model to a B2B model and thus get local products in café’s, institutions and restaurants? Participants discussed whether changes in public procurement policies could bring about the necessary change. The participants visited then the Old Mill and Cultural Barn in Hosman, where they learnt about the efforts of the Association Hosman Durabil (Sustainable Hosman) to innovated in the areas of rural development in support of local communities on Hârtibaciului Valley (one of the poorest areas of Sibiu county). One of these means was through the brunches organized together with Association My Transylvania where locals cook traditional recipes and organize small hiking tours enjoyed by tourists in search of an authentic rural
experience. Johan Cotaru presented the local brand label initiated by the association: “Din Hârtibaciu cu Drag” (From Hârtibaciu with love).
The next stop of the EUREGA delegation was the Karpaten Meat farm in Marpod village, where the participants received a presentation about the way in which this large-scale producer puts into practice the principles of sustainability important for the regions of gastronomy and how it educates the public about the consumption of quality beef from animals raised on grasslands rich in nutrients and efforts made in the direction of combating food waste. The participants had the chance to also travel through the farm.
The next stop was Mediaș Municipality, one of the members of the consortium Sibiu European Region of Gastronomy. The EUREGA partners had a meeting with local municipality decision makers, as well as mayors in the Northern part of the country, where they presented their major food festivals, gastronomic traditions and local producers, including wine tasting. The day ended with the extraordinary experience of the local shepherd cuisine in Gura Rîului which included traditional folk dances.
Thursday, 14 February The day started at Sibiu County Council on the next project activities: closing the appetizer stage and elaborating the SWOT analysis.
Sessions on learning needs as well as methodology of the knowledge exchange phase followed and participants discussed best ways to record impressions as well as ideas about how to use the best practices shared by partners to improve situation in one’s own region.
The afternoon session took place in ASTRA Museum, one of the largest outdoor village museums in Europe and one of the key stakeholders for Sibiu Region. The EUREGA partners had a steering group meeting, with sessions of management, finance and reporting, as well as communication. Program, deadlines and key milestones for next quarter was discussed and agreements made.
Friday, 15 February The day was dedicated for support from the advisory partner to PP 7. IGCAT experts Diane Dodd and Edith Szivas meet with the EUREGA team of PP7 to help them with the methodology of the self-analysis, selection of the best practices, and reporting and evaluation for the knowledge exchange workshops.
    2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
 
   
 
14 FEBRUARIE 2019
COMUNICAT DE PRESĂ
Judeţul Sibiu a găzduit primul schimb de experienţă al regiunilor gastronomice europene reunite în proiectul EUREGA
În perioada 11 – 14 februarie, Consiliul Judeţean Sibiu a găzduit prima întâlnire interregională în scopul schimbului de experienţă în cadrul proiectului EUREGA, proiect ce reunește ca parteneri nouă regiuni europene care fie poartă, au purtat sau aspiră la titlul de Regiune Gastronomică Europeană, cu suport metodologic din partea Institutului Internaţional de Gastronomie, Arte, Cultură și Turism (IGCAT), managementul de proiect fiind asigurat de autorităţile regionale din Hertogenbosch din Olanda.
 25 de oaspeţi din regiuni precum Egeea de Sud (Grecia), Galway (Irlanda), Kuopio (Finlanda), Hajdu-Bihar (Ungaria), Catalonia (Spania) au avut zilnic sesiuni de schimb de experienţă și vizite în judeţul Sibiu. Miercuri, 13 februarie, delegaţia proiectului EUREGA a fost primită de autorităţile locale din Municipiul Mediaș, membru al consorţiului care gestionează proiectul Sibiu Regiune Gastronomică Europeană 2019, în cadrul unui eveniment care a reușit să surprindă principalele atuuri culturale și gastronomice ale zonei de nord a judeţului Sibiu, cu degustare de mâncare și vinuri locale. La această întâlnire cu partenerii europeni au fost prezenţi primarii din zona de nord a judeţului, dar și oameni de afaceri și directorii instituţiilor de învăţământ. Primarul Mediașului, Gheorghe Roman, a mulţumit tuturor celor prezenţi pentru implicare și și-a arătat convingerea că programul Sibiu Regiune Gastronomică Europeană va aduce o dezvoltare culturală, turistică și economică importantă pentru zona de nord a judeţului. Prezent la
eveniment, vicepreședintele Consiliului Judeţean Sibiu Marcel Luca a dat asigurări că Mediașul va beneficia de întreaga susţinere a autorităţilor judeţene.
Sesiunile de schimb de experienţă din proiectul EUREGA s-au axat pe tema conectării urbanului cu ruralul prin gastronomie și au demarat la începutul săptămânii, la Albota și la Bâlea Lac, într-un veritabil decor de iarnă. Oaspeţii din Spania și Portugalia au pășit pentru prima oară prin zăpadă. Fiecare regiune a prezentat suveniruri alimentare și a putut învăţa din experienţa celorlalţi: despre livezi ce integrează un rol educativ și despre producţia de sucuri naturale DER din Ungaria sau despre producţia locală de plante medicinale în Egeea de Sud (Grecia). Dintre suvenirurile sibiene, mierea a fost în mod deosebit apreciată, atât ca mod de prezentare, cât și ca gust.  La Avrig, discuţiile au abordat și tema albinelor, mai precis a soluţiilor comune pe care regiunile Europei le pot găsi pentru a combate mortalitatea albinelor. E o problemă gravă ce afectează polenizarea plantelor în majoritatea ţărilor, mai ales din cauza pesticidelor și a insecticidelor, dar nu numai. Specialista în apiterapie Cornelia Doșteţan Abălaru a prezentat experienţa ApiLife și eforturile depuse pentru conștientizarea publicului. Participanţii au avut de asemenea o întâlnire cu Dragoș Brădicean, reprezentant LIDL, partenerul Programului Sibiu Regiune Gastronomică Europeană 2019 și au putut pune întrebări despre modul în care sunt susţinuţi producătorii locali sibieni. 
Sesiunile de lucru au continuat miercuri la Consiliul Judeţean Sibiu cu prezentarea a două exemple de bună practică din regiunile Galway (Irlanda) și Kuopio (Finlanda). Regiunea Galway a prezentat modul în care unele restaurante aleg să iasă în evidenţă și să-și asigure evaluări pozitive din partea clienţilor, prin utilizarea de ingrediente de la producători locali, care dau preparatelor un gust ce nu se poate obţine prin producţia în masă. Unele restaurante chiar și-au dezvoltat propriile ferme. De asemenea, o școală publică în domeniul ospitalităţii din Galway a prezentat cum a reușit să schimbe procedurile de achiziţie publică pentru produsele pe care le folosesc, astfel încât calitatea să primeze faţă de criteriul “preţul cel mai mic”, punând accent pe sursa locală și caracterul artizanal al produsului. Au reușit să reducă și risipa alimentară, iar concluzia lor e aplicabilă la scară largă pentru noi toţi: e mai indicat să consumi puţin și bun, decât cantităţi mari din produse ieftine și de calitate îndoielnică. Regiunea Kuopio a prezentat un model de vânzare de produse locale online prin Facebook, direct de la producător la consumator, fără intermediari. Sistemul este prietenos și mediului, pentru că reduce transportul și ambalarea excesivă a produselor. 
Apoi partenerii proiectului s-au deplasat la Moara Veche din Hosman, unde au aflat despre eforturile Asociaţiei Hosman Durabil în sprijinul comunităţilor locale de pe Valea Hârtibaciului, inclusiv prin celebrele brunch-uri organizate împreună cu  Asociaţia My Transilvania. Johan Cotaru a prezentat iniţiativa de susţinere a producătorilor și furnizorilor locali de servicii sub eticheta “Din Hârtibaciu cu Drag”. Următoarea oprire a delegaţiei EUREGA a fost la ferma Karpaten Meat de la Marpod, unde invitaţii au putut vedea condiţiile în care acest producător de talie mare pune în practică principiile sustenabilităţii, importante pentru Regiune Gastronomică Europeană, cum educă publicul cu privire la consumul de carne de vită de calitate, de la amimale crescute liber pe pajiști cu un bogat conţinut nutriţional și cum se asigură de consumarea întregii carcase și evitarea risipei resurselor alimentare. Ziua s-a încheiat cu experienţa extraordinară a cinei de la stâna din Gura Râului, unde, după finalizarea sesiunilor de lucru, oaspeţii au încercat și dansurile locale alături de artiștii Ansamblului Cindrelul- Junii Sibiului, dar și alături de președinta Consiliului Judeţean Sibiu Daniela Cîmpean și sibienii prezenţi la eveniment. Astăzi delegaţia vizitează Complexul Naţional Muzeal ASTRA.
Proiectul EUREGA a fost creat pentru a accelera, a spori și a asigura recunoașterea și includerea produselor alimentare și gastronomiei în strategii și politici la nivel regional, naţional și, european, legate de patrimoniul cultural, dezvoltarea economică, turismul, ocuparea forţei de muncă și educaţia. 
 
 
EUREGA – Regiunile Gastronomice Europene consolidează reziliența și generează creșterea economică
siglaProiectul EUREGA se bazează pe o lungă colaborare a regiunilor dedicată prezervării și valorizării tradițiilor gastronomice proprii și astfel dezvoltării comunităților acestora. În anul 2014, o platformă de schimburi de cunoștințe, Platforma Regiunea Gastronomică Europeană (European Region of Gastronomy Platform – ERG Platform), a fost înființată de regiunile europene, coordonate de Institutul Internațional de Gastronomie, Cultură, Artă și Turism – IGCAT. Platforma promovează conservarea bunurilor unice ale culturilor alimentare din Europa care servesc drept surse de creștere, coeziune socială și durabilitate prin inovație gastronomică. Ca urmare a invitației Comisiei Europene, platforma a aderat la realizarea platformei S3 Agrifood care oferă date pentru Strategia UE privind produsele alimentare în perspectiva anului 2030. Cei mai mulți parteneri EUREGA sunt membri ai Platformei ERG și au găzduit sau vor găzdui în curând în regiunea lor un anumit an dedicat gastronomiei. Ideea proiectului a apărut din această colaborare, deoarece finanțarea prin Interreg Europe ar putea oferi un imbold și un instrument care până în prezent lipsea, pentru a permite includerea hranei și a gastronomiei în strategii și politici, ca parte a unui efort de dezvoltare integrat, bazat pe locație. EUREGA a fost creat pentru a accelera, a spori și a asigura recunoașterea și includerea produselor alimentare și gastronomiei în strategii și politici la nivel regional, național și, eventual, european, legate de patrimoniul cultural, dezvoltarea economică, turismul, ocuparea forței de muncă și educația.
Consorțiul actual reprezintă un bun echilibru între țările din est și cele occidentale precum și regiunile mai puțin dezvoltate:
o Lider de proiect:         Municipalitatea ‘s-Hertogenbosch (Olanda) o Partener proiect PP2: Provincia Noord-Brabant (Olanda) o Partener proiect PP3: ProAgria Pohjois-Savo (Finlanda) o Partener proiect PP4: Guvernul Regional Catalonia (Spania) o Partener proiect PP5: Adunarea Regională Nord și Vest (Irlanda) o Partener proiect PP6: Agenția de Dezvoltare a Regiunii din Marea Egee (Grecia) o Partener proiect PP7: Consiliul Județean Sibiu (România) o Partener proiect PP8:  Guvernul Județean Hajdú-Bihar (Ungaria) o Partener proiect PP9: Institutul Internațional de Gastronomie, Cultură, Artă și Turism – IGCAT (Spania). Partenerii sunt sprijiniți de IGCAT în calitate de partener consultativ, precum și de organizații profesionale, asociații, instituții de învățământ ca actori regionali.
Cei 9 parteneri ai proiectului EUREGA au realizat că specificitatea gastronomiei regionale și a sectorului alimentar are nevoie de sprijin public adecvat pentru a fi transformată în politici publice locale și regionale. Asemenea politici (agro)alimentare sau planuri de dezvoltare legate de hrană și gastronomie sunt fie ineficiente sau inexistente.
Consiliul Județean Sibiu în calitate de autoritate publică la nivel județean elaborează documentul de programare care stabilește prioritățile de dezvoltare la nivel județean: Strategia de dezvoltare a județului Sibiu. Documentul a fost co-elaborat cu principalele părți interesate în 2010 și bazat pe o activitate de monitorizare continuă, evaluând în ce măsură s-au atins obiectivele stabilite; acesta este actualizat anual, în conformitate cu noile nevoi de dezvoltare identificate la nivel județean. Acest instrument politic este instrumentul public prin care Consiliul Județean Sibiu își conduce intervențiile. Este finanțat din mai multe
surse: finanțare locală din bugetul local, finanțare națională de la bugetul de stat, fonduri externe (fonduri europene, granturi SEE etc.).
Obiectivul general al proiectului EUREGA este de a asigura includerea și recunoașterea alimentației, obiceiurilor alimentare și gastronomiei în strategiile și politicile regionale și naționale ale UE, atât ca bun cultural și element puternic în identitatea culturală regională, cât și ca instrument necesar pentru stimularea produselor și serviciilor durabile. Aceasta ar trebui să conducă la crearea unor regiuni mai puternice și mai reziliente prin 1) protejarea și stimularea gastronomiei ca parte a patrimoniului lor cultural și 2) identificarea de noi oportunități pentru dezvoltare economică. Ca rezultat al conlucrării dintre partenerii internaționali timp de 4 ani, planurile de acțiune pe care fiecare regiune trebuie să le realizeze ca rezultat principal vor introduce îmbunătățiri semnificative la instrumentele de politică vizate (Programe operaționale sau strategii de dezvoltare regională) ceea ce va duce la revigorarea economică din sectorul alimentar și al gastronomiei ca patrimoniu cultural în regiunile implicate.
Obiectivele specifice al proiectului EUREGA Partenerii împărtășesc interese comune, explorate în timpul etapei de dezvoltare a proiectului, care pot fi considerate ținte pe care aceștia ar trebui să le atingă. Acestea constituie astfel baza pentru subobiectivele proiectului, toate având ca scop îmbunătățirea instrumentelor politice concrete legate de nivelul regional pentru a rezolva blocajele cauzate de subestimarea gastronomiei ca patrimoniu cultural și, ca rezultat, subreprezentarea unui astfel de patrimoniu cultural gastronomic în politicile locale/regionale/naționale. EUREGA dorește să se concentreze asupra următoarelor sub-teme de “Gastronomie ȘI
• sprijin pentru IMM-uri (inclusiv sprijin pentru întărirea și dezvoltarea de scurte lanțuri regionale de distribuție a alimentelor) • educație (creșterea reprezentării gastronomiei și a creativității în programele educaționale) • turism durabil (îmbunătățirea politicilor pentru a atinge obiective turistice durabile) • conectarea urbanului cu ruralul (interconectarea strategiilor de dezvoltare urbane și rurale în ceea ce privește gastronomia) • sănătate (exploatarea patrimoniului cultural în ceea ce privește bunăstarea, educația, turismul și ospitalitatea)
 

www.cjsibiu.ro folosește cookies. Continuarea navigării pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close